راهنمای فایل ارسالی:
عدم رعایت اصول ارسال (رعایت نام گذاری فایل، کشیدن و پر کردن جدول بالای برگه پاسخنامه، امضای پایین پاسخنامه، کیفیت فایل pdf ارسالی) می تواند باعت کاهش نمره شود.
- کوییز و امتحان باید در فرم زیر پاسخ داده شوند و سپس اسکن گرفته شوند. شما می توانید فرم زیر را پرینت کنید یا عیناً آن را روی برگه A4 بکشید.
- جدول بالای فرم و امضای پایین صفحه، باید در تمام صفحات ارسالی باشد.
- فقط یک فایل می توانید بارگزاری کنید.
- فایلی مورد قبول برای ارسال، فقط یک فایل pdf (برای کوییز و امتحان) یا یک فایل zip (برای تمرینات) که نام آن فقط شماره دانشجویی (اعداد انگلیسی) باشد، به عنوان مثال 39910203040
- PDF که ارسال می کنید، حتماً باید بر روی تمام صفحات نام و نام خانوادگی – شماره دانشجویی – روز و ساعت کلاس و … را مطابق فرمی که در بالا گذاشته شده، داشته باشد و پایین تمام صفحات هم امضای شما را مطابق فرمی که در بالا گذاشته شده، داشته باشد.
- پیشنهاد می شود در صورت استفاده از گوشی با استفاده از برنامه های اسکنر مانند office lens و … ، و انتخاب حالت WhiteBoard کناره های اضافی عکس بریده شده و صاف و واضح شود و همه عکس ها با هم به یک PDF تبدیل شود، با این کار از حجم فایل کاسته شده و زمان بارگزاری بسیار کاهش می یابد. نحوه کار با Microsoft office lens
- همچنین از سایت های آنلاین مثل jpg2pdf.com برای PDF کردن فایل های خود استفاده کنید. دقت کنید در این روش زمان بارگذاری فایل عکس های شما به سایت و زمان دانلود PDF تولید شده را باید در نظر بگیرید.
- در صورت خوانا نبودن، نمره ای به آن تعلق نمی گیرد، بنابراین قبل از ارسال PDF خود را چک نمایید.
- رعایت کردن هر چه بهتر این موارد می تواند تاثیر مثبت در نمره نهایی شما داشته باشد.
نحوه ارسال از طریق فرم های گوگل:
در این روش حتما باید Gmail داشته باشید. (راهنمای ایجاد حساب Gmail) بهتر است از قبل جیمیل بر روی دستگاه تعریف و sync is on باشد و vpn خاموش باشد تا زمان پر کردن فرم گوگل، شما را با ربات اشتباه نگیرد.
این روش دو مزیت دارد: یکی اینکه دقیقاً بعد ارسال توسط شما، تاییدیه دریافت به جیمیل شما ارسال می شود و دیگر اینکه احتمال اشتباه در آن بسیار کم است.
مراحل ارسال:
- در بازه زمانی تعیین شده، روی لینکی که درانتهای همین صفحه مخصوص درس شما قرار می گیرد، کلیک کنید.
- گزینه های فرم را پر کنید.
- یک فایل pdf با حداکثر حجم 10MB را بارگذاری کنید.
- دکمه submit را بزنید.
زمانی که لینک و دکمه submit غیرفعال شده باشد، دیگر امکان ارسال وجود ندارد، بنابراین به زمان دقت کنید.
مواردی که می توانید مطمئن باشید که پاسخ شما از طریق فرم گوگل ارسال شده و رسیده است:
- در پایان بعد از ارسال موفق پیغام “با سپاس. پاسخ شما دریافت شد، ایمیل خود را چک کنید.” را مشاهده می کنید.
- به ایمیل شما (معمولاً در قسمت update)، رسید دریافت پاسخ از طرف گوگل ارسال می شود.
- در صورتی در زمان مجاز دوباره بر روی لینک کلیک کنید، به شما اطلاع می دهد که قبلاً پر کرده اید.
هر یک از موارد بالا به تنهایی به معنای دریافت پاسخ شما می باشد.
در صورتی که در ارسال کوییز یا میان ترم از طریق فرم مشکلی پیش آمد، از کل صفحه به همراه خطای داده شده، اسکرین شات گرفته و پاسخنامه را همراه خطا و توضیحات هم به ایمیل ارسال کنید وهمچنین، خطا و توضیحات را به همراه حل مجدد ارسال کنید. در صورتی که مشکل از فرم گوگل باشد، برگه شما تصحیح می شود ولی در صورتی که خطا ناشی از اشتباه شما باشد، برگه شما معادل برگه سفید در نظر گرفته می شود تا بتوانید نمره حل مجدد را دریافت کنید.
نحوه ارسال از طریق ایمیل: (فقط برای امتحان پایان ترم مورد قبول است.)
از این روش فقط برای امتحان پایان ترم (نه حل مجدد آن) می توان استفاده کرد، هیچگونه تاییدیه دریافت نمی کنید و احتمال اشتباه در نحوه ارسال زیاد می باشد و در صورت نرسیدن ایمیل یا عدم رعایت موارد پایین، هیچ راه جبرانی ندارد. بنابراین مسئولیت چک کردن نحوه ارسال، زمان ارسال و … به عهده شما می باشد بنابراین توصیه می شود از این روش ارسال نشود. (توصیه می شود که امتحان پایان ترم نیز از طریق فرم گوگل ارسال شود.)
ارسال به: ma.besta.ir@gmail.com
برای ارسال از طریق ایمیل موارد زیر حتماً باید رعایت شود:
- برای تایپ در ایمیل، از کیبورد فارسی استفاده کنید.
- در قسمت موضوع ایمیل (subject): امتحان پایان ترم + نام درس مثال: امتحان پایان ترم الگوریتم و برنامه نویسی
- در متن ایمیل، موارد زیر را می نویسید:
- نام و نام خانوادگی (کامل)
- شماره دانشجویی بر اساس سامانه آموزشیار
- روز و ساعت شروع کلاس طبق لیست انتخاب واحد
- نام دانشگاه
- رشته تحصیلی
- شماره واتس آپ (اختیاری)
- فایلی که باید ارسال کنید، را حتماً فقط Attach کنید. یک فایل pdf طبق راهنمای فایل ارسالی در بالا (خیلی خیلی مهم: حتماً باید نام آن فقط شماره دانشجویی (اعداد انگلیسی) باشد، به عنوان مثال 39910203040)
مواردی که می توانید مطمئن باشید که پاسخ شما از طریق ایمیل ارسال شده و بدست استاد رسیده است: متاسفانه هیچ راه مطمئنی وجود ندارد، لذا توصیه می شود از طریق فرم گوگل ارسال کنید.
این نوشته با توجه به سوالات شما تکمیل می شود، بنابراین بهتر است قبل از ارسال یکبار مطالعه شود، همچنین در مورد اینکه حل مجدد داشته باشیم یا نه، در آخر هر ترم تصمیم گیری می شود.
هدف از حل مجدد و اصلاح امتحان و کوییز:
- به اشتباهات خود را پی می برید و درست آن را یاد بگیرید.
- 2 نمره اضافه بر 20 نمره دارد.
- آخرین کمک ممکن به نمره شما خواهد بود.
- تنها نمره ای است که بعد از امتحان می توانید کسب کنید.
- برای دانشجویانی که نمره نزدیک به پاس شدن دارند، استاد بر اساس آن می تواند تصمیم بگیرد.
هر دانشجو برای هر سوال در یکی از وارد زیر قرار می گیرد و استاد می تواند بر اساس آن برای ارفاق یا نمودار بردن نمره تصمیم بگیرد:
- در صورتی که موفق به حل و پیدا کردن جواب درست سوال در امتحان و تایید درست بودن آن در حل مجدد شده اید، به این مفهوم است که آن مبحث را به خوبی یاد گرفته اید.
- در صورتی که سوالی را در امتحان حل نکرده اید و یا اشتباه حل کرده اید ولی در زمان حل مجدد به اشتباهات خود پی برده اید و جواب درست و دقیق را پیدا کرده اید، به این مفهوم است که مشکل شما بیشتر مربوط به وقت امتحان بوده و یا در صورت بلد نبودن یک مبحث، توانایی یادگیری آن در زمان تعیین شده را دارید.
- در صورتی که سوالی را در امتحان حل نکرده اید و یا اشتباه حل کرده اید و موفق به حل و پیدا کردن جواب درست و اشتباهات خود درحل مجدد نشده اید، به این مفهوم است که موضوع وقت امتحان نبوده و شما آن مبحث را بلد نیستید و حتی نتوانستید با معلوم بودن مبحث و در دسترس بودن زمان، کتاب، جزوه، اینترنت، دیگران و … یاد بگیرید و حل کنید.
- در صورتی که سوالی را اعلام می کنید که حل آن درست است و نمره کامل به خود می دهید، در حالی که کاملاً و یا قسمت عمده آن غلط است، به این مفهوم است که نه تنها راه حل درست را بلد نیستید بلکه به اشتباهی که یاد گرفتید اطمینان دارید و حاضر به تحقیق در این مورد نیستید، که این خطرناکترین ذهنیت یک مهندس می تواند باشد که منجر به فاجعه های مهندسی و انسانی و مالی می شود.
راهنمای انجام حل مجدد:
- بعد از امتحان تا زمان تعیین شده وقت دارید تا مراحل زیر را انجام دهید.
- حل مجدد باید در فرم های زیر پاسخ داده شوند و سپس اسکن گرفته شوند. شما می توانید فرم های زیر را پرینت کنید یا عیناً آن را روی برگه A4 بکشید. (جدول بالای فرم و امضای پایین صفحه، باید در تمام صفحات باشد.)
فرم برای حل مجدد و کوییز و امتحان
- ابتدا سوالات را دوباره حل کرده و جواب درست سوالات را پیدا کنید و در فرم بالا بنویسید.
- با خودکار قرمز یا رنگ روشن متفاوت، اشتباهات حل خود در جلسه امتحان را بنویسید.
- با خودکار قرمز یا رنگ روشن متفاوت، یک نمره حدسی با توجه به جواب درست و اشتباهات خود به هر سوال اختصاص می دهید و در پایان جمع نمرات را بنویسید.
- سپس برگه ها را اسکن رنگی و PDF کنید (رنگ قرمز در فایل معلوم باشد) و فقط از طریق فرم گوگل ارسال نمایید (طبق راهنما).
بارم بندی حل مجدد:
حل مجدد سوالات امتحانی و پیدا کردن جواب صحیح (1 نمره)
پیدا کردن اشتباهات برگه امتحانی خود (0.75 نمره)
نمره دهی به برگه امتحانی خود (0.25 نمره)
نکات مهم در مورد انجام حل مجدد:
- با توجه به وقت بسیار بیشتر از امتحان و امکان کمک گرفتن از همدیگر و اینترنت و کتاب و جزوه و… هر سوالی که پاسخ دقیقاً درست آن را پیدا نکرده باشید، نمره ای به حل مجدد آن تعلق نمی گیرد (حتی یک اشتباه خیلی کوچک)
- برای ساخت فایل pdf از اسکنر یا برنامه های اسکنر مانند office lens و … استفاده کنید و قبل از ارسال فایل، آن را بر روی کامپیوتر(نه گوشی) باز کرده و مطمئن شوید که کیفیت نوشته ها در همه صفحات بالا بوده و صفحات همه در یک راستا مطابق با مانیتور کامپیوتر (نه گوشی) قرار دارد. عدم رعایت این موضوع موجب عدم تصحیح برگه حل مجدد می شود.
- تا زمان فعال بودن لینک ارسال می توانید فایل خود را بارگذاری کنید، معمولاً لینک یک یا دو ساعت بیشتر از زمان اعلامی باز می باشد. البته پیشنهاد می شود ریسک نکرده و در زمان اعلامی ارسال کنید.
نحوه ارسال از طریق فرم های گوگل:
در این روش حتما باید Gmail داشته باشید. (راهنمای ایجاد حساب Gmail) بهتر است از قبل جیمیل بر روی دستگاه تعریف و sync is on باشد و vpn خاموش باشد تا زمان پر کردن فرم گوگل، شما را با ربات اشتباه نگیرد.
مراحل ارسال:
- در بازه زمانی تعیین شده، روی لینکی که درانتهای همین صفحه مخصوص درس شما قرار می گیرد، کلیک کنید.
- گزینه های فرم را پر کنید.
- یک فایل pdf با حداکثر حجم 10MB را بارگذاری کنید.
- دکمه submit را بزنید.
زمانی که لینک و دکمه submit غیرفعال شده باشد، دیگر امکان ارسال وجود ندارد، بنابراین به زمان دقت کنید.
مواردی که می توانید مطمئن باشید که پاسخ شما از طریق فرم گوگل ارسال شده و رسیده است:
- در پایان بعد از ارسال موفق پیغام “با سپاس. پاسخ شما دریافت شد، ایمیل خود را چک کنید.” را مشاهده می کنید.
- به ایمیل شما (معمولاً در قسمت update)، رسید دریافت پاسخ از طرف گوگل ارسال می شود.
- در صورتی در زمان مجاز دوباره بر روی لینک کلیک کنید، به شما اطلاع می دهد که قبلاً پر کرده اید.
هر یک از موارد بالا به تنهایی به معنای دریافت پاسخ شما می باشد.